بر اساس مفاد موافقتنامه پروانه و به منظور ايجاد شرايط رقابتي عادلانه، سقف تعرفه خدمات شرکت ارتباطات تامين شمس نوين (رايتل) در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شد.
به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سقف تعرفه يک دقيقه مکالمه صوتي تلفن همراه به همراه در داخل شبکه براي سيمکارتهاي دائمي 599 ريال تعيين شده است.
همچنين سقف تعرفه يک دقيقه مکالمه صوتي تلفن همراه با مشترکين ساير شبکههاي تلفن همراه و ثابت براي سيمکارت دائمي 625 ريال تعيين شده و سقف تعرفه يک دقيقه مکالمه صوتي مشترکين اپراتورهاي تلفن ثابت و مشترکين داراي سيمکارت دائمي تلفن همراه ساير اپراتورهاي تلفن همراه با مشترکين تلفن همراه اين شبکه 625 ريال تعيين شده است.
در اين جلسه اعلام شد که سقف تعرفه يک دقيقه مکالمه تصويري تلفن همراه به همراه در داخل شبکه براي سيمکارت دائمي 1599 ريال و تعرفه دسترسي به شبکه اينترنت براي سيم کارت دائمي به ازاي هر کيلو بايت 0.5 ريال تعيين شده است.
برابر مفاد پروانه تعرفه خدمات سيمکارت اعتباري تلفن همراه حداکثر ميتواند 50 درصد بالاتر از تعرفه خدمات سيمکارت دائمي باشد.
همچنين سقف تعرفه براي خدمات پيامک و پيامک چند رسانهيي بر اساس مصوبه جلسه سال 89 و مصوبه ديگر سال 87 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات خواهد بود.
بر اساس اين مصوبه سازمان پس از يک سال از ابلاغ مصوبه نسبت به بررسي بازار و ارائه گزارش به کميسيون اقدام خواهد کرد.
اما مدير کل برند و ارتباطات رايتل که حدود يک ماه پيش به ايسنا گفته بود تعرفه سرويسهاي اين اپراتور که خدمات آنها به مشترکين ارائه شده است، اينگونه مطرح شد: تعرفه سيمکارتهاي رايتل، براساس تعرفههاي اعلام شده پيشين، هزينه هر دقيقه مکالمه داخل شبکه 555 ريال و هزينه هر دقيقه مکالمه خارج از شبکه 625 ريال است.
شاهين آرپناهي همچنين گفته بود: هزينه خدمات ديتا هر کيلو بايت استفاده در ساعات پيک دو ريال و هزينه درساعت خارج از پيک يک ريال است. همچنين هزينه هر پيام سرويس چندرسانهيي 400 ريال است.
مدير کل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه تعرفه پيامک فارسي را 105 ريال و تعرفه پيامک لاتين را 195 ريال بيان کرد و در ادامه يادآور شده بود: در حال حاضر مشغول طرحهاي جشنواره نخستينها هستيم و تعرفههايي که مشترکين و مصرفکنندگان با آن سروکار دارند اعم از ديتا، مکالمه صوتي، تصويري، MMS و پيامک گفته شده است.
به تاکيد مدير کل برند ارتباطات اپراتور سوم براي هر خدمت ارائه شده به مشترکين تعرفه و هزينه استفاده از آنها مشخص شده است که مشترکين با مراجعه به سايت رايتل ميتواند از طرحها و تعرفهها اطلاع يابند.
به گزارش ايسنا، دسترسي به مسوولان سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي کشور و مديران اپراتور سوم تلفن همراه براي آگاهي از چگونگي اعمال اين تغييرات در تعرفههاي سيمکارتهاي رايتل تا لحظه مخابره اين گزارش امکانپذير نبود اما ظاهرا تعرفههاي مورد بحث مدير کل برند ارتباطات اپراتور سوم به جشنواره اولينهاي اين اپراتور مربوط بوده است.